18 lucruri învățate la Conferința Advertalking

Ieri, cei de la ASER (Asociația Studenților Economiști din România ) au organizat la Hotel Sheraton Conferința Advertalking. 5 ore în care specialiști din agenții de publicitate & PR au vorbit studențiilor câte-n lună și-n stele despre tot ce ar trebui să știe despre domeniu. Mi-a plăcut ce s-a întâmplat și cum au decurs lucrurile și am zis să vă dau și vouă câteva lucruri pe care le-am notat:

18 lucruri notate și învățate la Conferința Advertalking:

Mihnea Gheorghiu, Creative Director la Publicis, mi-a plăcut super mult. De la felul lui de a fi, ajungând la lucrurile pe care le-a zis și cum a pus problema. Câteva lucruri pe care le-am notat de la el:

  • “Prima oară când am vrut să mă angajez în publicitate, la 19 ani, a trebuit să fac muncă de copywriter pentru sare, castraveciori murați, frisbee-uri și alte 2 chestiuni.”
  • “Trebuie să fii pasionat de ce faci, doar așa vei ajunge la performanță – abia atunci când faci ceva înveți, nu din cărți, ci punând în practică.”
  • Nu e de ajuns să ai idei, mai important e să le demonstrezi celorlalți că poți să faci ideile pe care le ai
  • Dacă ai o idee, fă-o! Știți de ce mor ideile? Pentru că nu-s puse în practică! Fă-le! Nu te opri niciodată.

Dragoș Smeu, Performance Manager la Kubis Interactive, a vorbit despre Google Ads, Facebook Ads și cât de importante sunt lucrurile astea acum.

Chris Beckies, Chief Creative Officer la Veeam Software, a zis câteva lucruri statistice foarte faine:

  • Suntem expuși la aproximativ 3500 de reclame pe zi.
  • În fiecare minut sunt: 216.000 de posturi pe Instagram, 240 de miliona de E-Mail-uri trimise, 277.000 de tweet-uri trimise și 72 de ore de material uploadat pe Youtube.
  • În ceea ce privește statisticile despre date, în fiecare zi creăm 2.5 quintillions Bytes of Data. Dacă în 1992 cream 100 GB de date pe zi, în 2018 vom ajunge la aproximativ 50.000 GB pe secundă. Woooow..

Alex Cernătescu, CEO la Infinit Solutions, a avut un speak foarte bun. La modul că mi-ar plăcea să fiu cârcotaș și să găsesc acel ceva care nu mi-a plăcut. Nu cred că l-aș găsi, el a zis niște lucruri nice, vă dau în scris câteva dintre ele:

  • E important să construiești ceva în care crezi, și mai important e ca acel ceva să rămână.
  • Nu acceptați să faceți cafele prin internship-uri, în agenții sau prin diverse companii. Sunteți valoroși, trebuie să fiți ascultați și să se vorbească cu voi la același nivel. Nu unul să fie manager sau CEO și voi să fiți un nimeni. Nu, nu e ok, dacă faceți cafele, nu vi se cere o părere și nu stați la mesele importante sau dacă nu aveți task-uri mari, plecați. Nu stați, nu e cazul.
  • Valoare nu mai e banul, azi îl ai, mâine nu, important e know how-ul.
  • Trebuie să fiți atenți la ce vi se potrivește.
  • Cum vinzi ceva femeilor? Prin genți și pantofi, firește. A dat exemplu campania de la Skoda Fabia care mi se pare absolut fabuloasă. O să vă povestesc zilele astea mai multe despre ea.

Mihai Gongu, Creative Director la GMP Advertising, a zis 2 lucruri mișto:

  • Cu cât știi mai mulți oameni, cu atât mai bine.
  • E important să ai și un portofoliu atunci când aplici pentru un job. CV-ul nu contează întotdeauna și oamenii care aplică și cu un portofoliu au un avantaj în plus.

După toți speakerii menționați mai sus, a avut loc un panel moderat de Alex Negrea. Eram un picuț obosit și, sincer să fiu, nu am putut fi foarte atent la ce s-a discutat. Tema panel-ului fiind Advertising & Millennials. Am notat, totuși 2 lucruri:

  • Populația României are o vârstă medie de 40 de ani și 3 luni, o zis Ștefan Chirițescu, Strategy and Business Development Director la Ogilvy.
  • 70 % din oamenii cu vârste între 18 și 35 de ani are Facebook-ul setat în limba română, o zis Matei Psatta

Încă un lucru despre învățăturile de la Conferința Advertalking – dacă vreți să vedeți multe reclame și să învățați mai multe despre advertising, o puteți face pe:

Astea fiind spuse, mi-a plăcut ce s-a întâmplat la Conferința Advertalking și un mare thumbs up pentru cei de la ASER. 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *