Astăzi sunt la Școala Flanco, stau cuminte în primul rând și-l ascult pe Manafu cum vorbește despre Social Media. Cursul se numește Online peste așteptări. Ocazie numai bună de a face primul liveblogging de pe tarlaua mea 2.0. Timp de 3 ore o să vă dau puțin câte puțin din ideile expuse aici.
Așadar, să dăm drumul la idei venite de la Manafu:
- Am început cursul cu a rupe o foaie de hârtie (ca la școală) pe care am scris lucrul acela pe care ne așteptăm să-l știm de la Cristi. Foaie pe care am aruncat-o la gunoi. :))
- Am început să alegem personalitatea de Brand a unor personalități
- Trebuie să fii un personaj online, cu numele tău, nu doar un pseudonim
- Încercați să aveți o singură fotografie pe toate rețelele sociale
- Descrierea pe care o ai pe rețelele sociale trebuie să fie una sugestivă
- Orice strategie pornește de la business. Schema arată cam așa: Business Strategy – Communication Strategy – Social Media Strategy. Business-ul e fiecare dintre voi.
- Sunt 3 categorii de media în digital: 1. Social Media (Facebook, Youtube, LinkedIn, Google Plus, Twitter și altele); 2. Mocial Media – Mobile Social (Swarm, Instagram, Vine, Tinder, Snapchat) – cei mai activi pe Instagram sunt cei care dau Like și Comment, nu prea suntem creatori; 3. Dark Social – platforme pe care le folosim pentru a comunica direct cu alți oameni – (WhatsApp, Viber, Messenger și Skype)
- Cum folosesc românii platformele sociale:
- Tinder este platformă de dating, atât pe partea de public young, cât și de public adult – mai bine zis de matrimoniale :))
- Alexa.com dă un ranking pe țară care sunt cele mai accesate site-uri. Cele mai accesate platforme sociale în România – pentru anul 2016, cele mai accesate sunt: Facebook, Youtube, Wikipedia și WordPress
- Facebook din 2010 până în 2015 a crescut de la 1 milion de utilizatori la peste 8 milioane de oameni
- Cum folosești rețelele sociale în funcție de interes:
- Orice lucru pe care-l facem în Social Media se bazează pe conținut
- Există câteva tipuri de creatori:
- Pozele generează mereu mai multă interacțiune
- Posturi scurte, cu 80 de caractere sau mai puțin, au cu 66% mai multă interacțiune
- Lungimea optimă la un post pentru fiecare rețea socială în parte: Twitter (70-100 caractere), Facebook (40 de caractere), G+ (60 de caractere), Pinterest (200 de caractere), Youtube (nu mai mult de 3 minute), LinkedIn (15 – 25 de cuvinte per post)
- Cum să fii interesant:
- Poți să faci Live Streaming pe: Mirka, Periscope, Stre.am și Facebook
- Trebuie să furi, ți-a plăcut ceva? Ok, fură! :))
Pauză.
Bogdan de la AMD ne vorbește despre tehnologie, realitate virtuală, și alte chestiuțe interesante. AMD – este singura companie din lume care produce procesoare centrale.
- Avem un mic exercițiu de făcut – în echipe de 10 oameni. Să trecem la treabă, zic. 😀
- Acum sunt prezentările cu persoanele și brand-urile pe care le-am construit în urma exercețiului.
Cursul s-a terminat. Ca orice alt curs, mă rog, aproape oricare, se termină cu o temă. Da, avem temă pentru acasă până luni la ora 14:00. 😀
Zi faină la cursul #onlinepesteasteptari susținut de Cristian Manafu în cadrul Școlii Flanco. Mișto, mai venim. 😀
Mersi pentru pozele în real time Claudia Predoană și Marius Călin.