Industria muzicală din România – Mastering The Music Business

Am crescut cu muzica de mic – de pe vremea când derulam casete cu creionul și le ascultam la un casetofon vechi și negru care prindea și câteva “posturi-pirat” de radio. Pe vremea când cumpărai o casetă doar pentru o singură piesă, care era hitul momentului. Când dădeam televizorul la maxim dacă intra piesa mea preferată. Când înregistram pe banda unei casete pe care n-o ascultam o altă piesă de pe TV – asta datorită microfonului mic pe care-l avea casetofonul de care vă povesteam mai sus.

Pe la 9 ani m-a atras muzica rap și m-a virusat iremediabil când am ascultat primul album de la Ombladon. Am trecut rapid de la Andre și Animal X la muzica de cartier, aia cu înjurături, pe care, dincolo de aceste aspecte, am considerat-o cea mai reprezentativă pentru mine.  E de prisos să vă zic că mp3-ul cu USB pe care mi l-am dorit enorm era plin de muzică rap. Am crescut cu BUG MAFIA, Paraziții și La Familia, ce puști al anilor 2000 n-a făcut-o? M-a atras curentul și cele 4 elemente ale Hip Hop-ului. Am fost și graffăr am făcut și muzică rap vreo 5 ani. O gașcă mare care se aduna să facă rime și să se gândească la concerte și colaborări. Le-am făcut și pe astea. Am fost parte din industria muzicală de rap, dacă vreți. 😀 Am trecut prin multe studio-uri cât să fur puțin și din partea tehnică, dar n-am putut niciodată să fiu dibaci în meseria de inginer de sunet, sunt alții care fac asta la un nivel de State. Serios. Nu mă mai regăsesc în rap, am mai crescut, dar sunt un mic de rocker (oricum am considerat mereu că rock-ul este fratele mai mare al rap-ului, dar fie 😀 ). Acum ascult multă muzică, din toate câte puțin. Zic că industria muzicală în România are o tradiție ce trebuie dusă mai departe, de la rock-ul ăla interzis de pe vremuri până la folclor, de la șlagărele anilor ’80 până la ce e pe radio, totul merge mai departe, dar oare în ce direcție?

Industria muzicală în România e pe drumul bun. Asta în cazul în care ne raportăm la muzica bună făcută cu cap și nu doar pentru bani și faimă. Muzica aia care nu se ascultă, se simte. În momentul actual, muzica a evoluat mult, lucru bun, zic. Internet-ul este un ajutor enorm pentru industria muzicală. Social Media este perfectă pentru fidelizarea fanilor și pentru distribuirea muzicii. Totul se îndreaptă înspre bine pentru că totul e făcut mult mai profi, albume cu un sound foarte mișto pentru România, ca cel al lui DOC, turnee tari, ca cel al Alexandrei Ușurelu, clipuri care ridică ștacheta foarte sus an după an, canale de Youtube complete, ca cel al băieților de la BUG MAFIA – totul este făcut din ce în ce mai bine.

Prima conferință internațională dedicată exclusiv industriei muzicale din România – Mastering The Music Business

Pe data de 16 și 17 februarie, la Hanul Gabroveni din București are loc conferința ce adună muzicieni, copyrighteri, bloggeri și speakeri internaționali din diverse arii de activitate. E pentru toți cei care doresc să țină pasul cu trendurile din industrie, care doresc să se informeze permanent, să afle și să aplice toate metodele care duc la maximizarea succesului oricărui artist, indiferent de genul muzical interpretat.

Lista speakerilor pentru Mastering The Music Business până la momentul actual arată cam așa:

  • Internaționali: Denis Florent (Franța, ), Frank Hessing (Germania), Gotz Schneider-Rothaar (GERMANIA), Thorten “Toddie” Freese (Germania).
  • Din România: Cristian China-Birta (Blogger), Bogdan Naumovici (Advertising), Cristina Bazavan (Blogger), Emilian Manolache (Consumer Neuroscience), Irina Caraivan (Crowdfunding), Maria Voican (Copyright), Robert Graur (Manager djsuperstore.ro), Sergiu Biris (Streaming), Vlad Irimia (Artist Insight).

Ca o concluzie – consideram ca industria muzicala din Romania poate avea in continuare mari succese pe plan international asa cum au dovedit-o pana acum multi artisti locali, insa pentru a tine pasul cu ceea ce se intampla in lume, artisti si profesionisti ai industriei trebuia sa stea permanent informati si sa fie in contact cu ultimele noutati in domeniu. Partenerii media ai conferintei sunt: Rock FM, Kooperativa 2.0. BestMusic.ro, Metalhead, InfoMusic.ro. Organizatori: Star Management si ARCUB.

Deci, ce ziceți? Vă băgați la Prima Conferință Internațională dedicată industriei muzicale din România?

Comments

  1. Pingback: Primul video 360 dintr-un clip de rap românesc | C.I.A - ProvinC.I.A - Cosmin Cengher

  2. Pingback: Noua piesă idioată de la Alex Velea - Bani pe tine - Cosmin Cengher

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *