Nu mai sunt demult un mare fan al jocurilor pe calculator, dar dacă se ivește ocazia unui NBA 2K sau un meci de Fifa alături de câțiva prieteni și ceva bere rece, nu o să zic niciodată pas. 😀 Dar, chiar dacă nu mai stau să mă joc pe calculator așa cum o făceam în copilărie, nu pot să trec cu vederea faptul că niște români au creat șase jocuri în numai 24 de ore – ceea ce mi se pare, firește, un lucru de lăudat și de aplaudat.
Cum a fost posibilă treaba asta v-ați întreba, nu? E vorba de un exercițiu creativ ce a avut loc în Amber Studio – cel mai mare studio independent de jocuri video. Neștiutorul aici de față a ridicat un pic din sprâncene, pe sistemul de „Există așa ceva? Și niște români au creat șase jocuri?”. Da, pare-se că da. Vă ziceam că treaba a fost pe bază de concurs, AmberJam 2016, prima competiție de tip game jam (asta presupune, gândirea, propunerea, planificarea și developarea unui joc, sau a mai multor, într-un timp foarte scurt – 24 – până la 72 de ore) deschisă amatorilor.
Din peste cele 50 de înscrieri, au fost selectate 6 echipe formate atât din game developeri cu un minim de experiență, dar și programatori sau publicitari pasionați de domeniul gaming-ului.
Cele 6 jocuri care au rezultat din AmberJam 2016 sunt:
- Interrogation – un quest game creat de Critique Gaming, în care utilizatorul joacă rolul unui detectiv care are 5 minute să afle unde este plasată o bombă.
- Squidoom – un joc multiplayer în care, așa cum îi spune și numele, două sepii se luptă pentru comorile ascunse în adâncul oceanului, lăsând o urmă de cerneală fatală pentru oponent. Squidoom a fost creat de K Games.
- Another Day at the Office – un platformer game realizat de Magic Mushroom, în care realitatea se dedublează, iar o simplă zi petrecută birou duce, la orice pas, în altă dimensiune.
- The Office – și echipa 404 Not Found a mizat pe zilele lungi petrecute la birou, însă eroul lor are de îndeplinit un task simplu în condiții cel puțin neprietenoase pentru psihicul său.
- Beaver Fivar – povestea de dragoste dintre castorul Scorburica și vulpea Aglaia ia turnura unui quest plin de obstacole în jocul dezvoltat de Grapefruit.
- Pirranah – echipa Best s-a inspirat din Feeding Frenzy pentru a crea un joc în care utilizatorul devine un pește prădător în căutare de hrană.
Jocurile nu le găsiți pe nicăieri, momentan. 😀 Dar ce-mi place e că se pot face lucruri mișto și la noi. Și ar trebui să ne mândrim cu lucrurile astea. Nu-i de colo că niște români au creat șase jocuri în 24 de ore. 😀