Câteva lucruri de știut dacă ești student la comunicare

Acum câteva săptămâni am trecut să văd care-i atmosfera la ediția din acest an de Young PR. Cred că am mai zis aici, dar de la conferințele de genul acesta înveți mult mai multe lucruri decât din facultate. Și cred că sunt câteva lucruri pe care trebuie să le știi dacă ești student la comunicare.

Au fost multe lucruri interesante în cadrul conferinței, dar să vi le zic punctual:

  1. Veronica Dogaru, Corporate PR Orange zicea ce înseamnă PR-ul astăzi: Relationship, Content, Data și Multi-channel – mergând un pic mai departe de asta. Veronica zicea și ce înseamnă să fii un comunicator bun în relație cu elementele menționate mai sus. Trebuie să interacționezi super bine cu oamenii din jurul tău și să faci networking de calitate, să fii agil în rezolvarea problemelor și să ai o viteză de reacție super bună, să fii un bun storyteller și să fii creativ în a spune „povestea”. Dincolo de asta, ca student la comunicare trebuie să fii răbdător atunci când faci research, dar și să fii atent la detalii.
  2. Maria Pătrășescu, Internal Communication Manager ne-a povestit de cât de important e intranet-ul într-o companie foarte mare. Am fost surprins să văd că intranetul e mai mult decât mă gândeam eu că este.
  3. Ioana Mucenic, CEO Minio Studio, zicea că Social Media crește încrederea în start-up-uri. Ceea ce da, mi se pare super relevant și super important dacă vrei să-ți faci un business. Mă gândesc doar că văd multe start-up-uri noi și mereu mă uit la prezența lor în social media și analizez un pic dacă sunt ok pe partea asta sau nu.
  4. Daniel Timofte, BTL Director GMP PR – trebuie să recunosc, cred că prezentarea lui mi-a plăcut cel mai mult. Primele lucruri care-mi vin în cap și cu care am rezonat maxim ca student la comunicare au fost următoarele: Go Bold & Go Big. Cred că asta ar trebui să fie mindset-ul fiecăruia dintre noi. Sigur, s-a vorbit prea mult despre evenimente încât să pot să rezum totul în câteva rânduri. Însă, aș vrea doar să vă zic că e bine să faceți un eveniment atunci când: ai ceva de anunțat, ai ceva de sărbătorit, ai ceva de spus, ai ceva de promovat, când vrei networking sau când prezinți o vedetă. Am simțit nevoia să zic asta în special pentru că văd foarte multe evenimente realizate doar așa „c-vrut clientul”. 😀
  5. Andreea Logigan, PR Director MSLGroup The Practice, a vorbit despre Digital PR și cam ce presupune asta. Well: Influencers & Owned Media, Social Media, SEO și conținut creativ și interactiv. Sigur, s-a vorbit foarte mult de crearea de conținut pentru că da, este cam obligatoriu să-l generezi. 😀
  6. Alexandra Maier, CSR Specialist Avon, zicea că dacă ești student la comunicare și vrei să lucrezi în CSR ar trebui să: urmărești firul roșu, să asculți Stakeholderii, să vorbești pe limba fiecăruia, să potențezi resursele organizației, să fii consecvent și să arăți cei ai făcut, să fii transparent. Recunosc, nu e cel mai preferat domeniu al meu, dar sunt multe chestii mișto și în CSR.
  7. Luiza Domnișoru ne zicea de cât de importante sunt rețelele sociale în comunicarea de criză și mi s-a părut super relevant slide-ul pe care vi-l las mai jos

Cam astea ar fi informațiile de la Young PR pe care voiam să le împărtășesc cu voi. Ce e clar e că îmi dau seama de fiecare dată că dacă ești student la comunicare trebuie să știi câte puțin din toate. Se poate vedea și din informațiile de mai sus cât de multe informații îs. Dar ce mi se pare mai important e să te specializezi și să înveți din timp cât mai multe despre domeniul în care îți dorești să activezi. 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *