Ce am învățat din experiența de intern la Golin

Acum câteva zile scriam despre cum am ajuns să fiu intern la Golin. Despre experiențele prin care am trecut până am ajuns și am zis că orice început și parcurs mișto au un sfârșit. Și nu privesc partea asta cu o tristețe d-aia năucitoare.

Se cade să tragi linie la sfârșit și să te întrebi dacă tot ce ai făcut două săptămâni ți-a folosit cu ce ceva. Și dacă da, cu ce. Sunt întrebări firești care se nasc și pe care le-am primit cu drag de fiecare dată când am fost întrebat.

Ca orice intern în prima zi, sincer vă zic, nu prea știi la ce să te aștepți. Nu știi cum sunt oamenii, ce-o să te pună să faci, dacă o să te descurci pe task-ul pe care îl primești, dacă e bine cum rezolvi task-ul și mai ales dacă l-ai făcut așa cum trebuie. Ei bine, toate astea te cam copleșesc un pic la început, dar nu prea ai foarte mult, trebuie să te dezmeticești repede. Altfel nu funcționează treaba.

Golin a fost singura agenție de relații publice din România nominalizată pentru al doilea an consecutiv la European Excellence Awards, cea mai importantă competiție de PR și comunicare din Europa. Și cea mai vizibilă agenție în mediul online din țară. Când te gândești la toate lucrurile astea este normal să ai anumite așteptări de la tine și de la munca pe care o depui. Un prim lucru pe care l-am învățat, mai bine zis conturat, este faptul că trebuie să vrei mereu mai mult de la tine și să depui efortul de a duce un lucru spre foarte bine. Și e normal, nu știu dacă sunteți la curent cu tot ce iese și ce-a ieșit din mâna oamenilor de la Golin în materie de campanii. Nici nu știu de unde să încep și unde să termin. :))

Dacă tu crezi că e perfect înainte să dai un mail cu „am terminat, e ok”, mai verifică de 3 ori și mai gândește-te de 5 dacă tot ce ai făcut se potrivește. Nu zic să cazi în plasa criticului absurd din tine. Dar e important să mai arunci un ochi peste tot ce ai făcut înainte să zici că ai terminat. De multe ori este posibil să nu fi înțeles ce ai de făcut sau să nu se potrivească pe profilul companiei pentru care lucrezi. Chiar e un must, just do it, fără vreo aluzie la Nike. 🙂

Alt lucru foarte important pe care l-am învățat este să știi cum să-ți adaptezi tone of voice-ul și cum să faci content-ul în funcție de compania pentru care lucrezi. Nu cred că e cazul să zic de ce asta este la fel de importantă ca aerul. Pentru omul de comunicare din spatele laptop-ului este, dacă vreți, un skill must-have, iertați-mi romenglish-ul. E important să știi ce, cum, care-s valorile și care-i mesajul. Și cum să faci mesajul pentru publicul pe care respectivul client îl are.

Un lucru pe care îl știam la nivel teoretic din facultate, etica. Un lucru care este pe atât de important pe cât de nerespectat de câte unii „specialiști”. Am prins perioada nefastă cu evenimentul din #colectiv. Atunci am învățat ce trebuie și cum trebuie să fii. Ca om în primul rând și abia după ca specialist de relații publice, digital, etc. Atât zic: am învățat într-o zi cât n-am învățat într-un an de facultate. Și nu o zic ca vorbă-n vânt. Și asta se învață furând, ca multe alte lucruri pe care trebuie să le prinzi din zbor.

Colectivul și munca la Golin? Apăi, cum să fie, oamenii foarte mișto, munca multă, dar dacă îți place nu știi când s-a făcut seara. Mi s-a întâmplat în multe zile să ies pe terasă să văd apusul și să mă întreb când naiba au trecut orele astea? Chiar e important să-ți placă să faci ceea ce faci. Știu, poate părea motivațională treabă, dar departe de mine acest gând.

În final, când trag linie, mai nimic din facultate nu se pupă cu ce faci în practică. Ai doar niște mici baze teoretice, dar atât. Mai am câteva pâini de mâncat, zic. 😀

O experiență cu de toate cum s-ar spune. #goallin

 

Comments

  1. Pingback: Festivalul LEGO la AFI Palace Cotroceni - zeci de chestiuțe realizate integral din piese de Lego - Cosmin Cengher

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *